Første torsdag i Munkesøen

Nyt træningstiltag.

Trods natligt skybrud var banen i fornuftig stand, det skyldes sikkert kommunens gode regelmæssige vedligeholdelse af banen sommeren igennem. Tror ikke at banen har stået skarpere i flere årtier. De par våde pletter, der var, løb vi bare udenom. Stor ros til kommunen for indsatsen.

Selv om vinteren nærmer sig skruer vi ikke ned for blusset på Hold 5 – én ugentlig hurtig løbeaften bør man have. Så kan I slappe af resten af ugen med de lange og mere rolige ture.

Holdet fortsætter hver torsdag vinteren igennem og alle medlemmer af KIF, 5 Tårns Motion, K-TRI og KCC er meget velkomne. KIF giver en forfriskning efter anstrengelserne. Næste torsdag – 3. september er holdet ferielukket (og KIF afholder et vigtigt madpakkeløb), men fra den 10. september kører vi derudaf.

Praktiske oplysninger vedr. torsdagene kan du fremover finde på facebooksiden: Klubbladet og på hjemmesiden www.klubbladet.dk (det er lidt upraktisk for mig at skulle opdatere flere steder).

Torsdagen var ment som en slags intro til det der kommer til at foregå resten af vinteren og det var lækkert at se så mange løbere på et godt niveau – det kan blive stort til bl.a. DGI Cross Cup 2020/2021.

Der er plads til flere og selv om du ikke løber lige så hurtigt som de hurtigste, kan du sagtens være med. Vi starter og slutter alle samtidigt.

Jeg synes vi kom godt i gang med de indledende øvelser:

15 min. opvarmning i området v/Michael Themsen
4 x 400 mtr. ca. 85% af maks. – 60 sek. pause mellem hver omgang.
2.800 mtr./7 omg. TESTLØB
Kort pause
3 x 800 mtr. i race-pace (samme tid alle omgange) – 60 min pause mellem hver omgang
Kort pause
Afjogging – Det blev 2,9 km. for dem der løb længst.
Afjogging/nedkøling er vigtigt oven på sådant et program.

– Og så var den ged barberet – glæder mig til at se jer igen.
Hilsen Erik Mølgård.

Vi prøver konceptet af torsdag den 27. august.
Holdet er ferielukket i uge 36 – men fra den 10. september kører det på skinner.

Baneintervaltræning den 27-08-20