World Diabetes Run 2022

Traditionen tro blev Verdens Diabetes Dag som er mandag den 14. november 2022 fejret i Kalundborg. Verdens Diabetes Dag afholdes i hele verden og sætter fokus på diabetes og forebyggelse af diabetes. I Kalundborg blev det markeret med et event på Kalundborg Torv ved siden af kirken. Her kunne man besøge flere forskellige stande og bl.a. møde Diabetesforeningen og Ubberup Højskole. På scenen optrådte Katrine Bille kendt fra Ramasjang kl. 15.15.
Forebyggelse af diabetes og motion hører sammen.
Ligesom tidligere år arrangeres World Diabetes Run af Kalundborg Idræts Forening (KIF) i samarbejde med Novo Nordisk. Det kostede 25 kr. Det var også muligt at tilmelde sig på dagen til 75 kr. Alle pengene går ubeskåret til Diabetikerhjemmet Solglimt, 4540 Fårevejle, landets eneste opholdssted for børn og unge i alderen 9 til 23 år med diabetes.

På dagen var Torvet i Kalundborg fyldt til bristepunktet med tilskuere og løber/gænger hvor over 700 tiltog i World Diabetes Run. Med den meget store opbakning til arrangementet kan Kalundborg Idræts Forening (KIF) sende over 20000 kr. til Diabetikerhjemmet Solglimt, 4540 Fårevejle,
KIF takker alle som deltog og ikke mindst til alle hjælperne uden dem intet løb.

RESULTATLISTE FOR WDR 2022 KLIK HER:

Dagens program:

15:15 På scenen optræder Katrine Bille kendt fra Ramasjang.
16:30: Fælles opvarmning på Torvet i Kalundborg
16:45 Løbere til 9,6 km sendes afsted fra Torvet