KALIF’ens nyhedsbrev marts 2020

Kære medlemmer

Da vi jo desværre ikke kan mødes i dag til den årlige generalforsamling, pga corona- begrænsninger, så må vi mødes her på nettet.

– Generalforsamling mandag d. 23.03 kl. 19:00 i Aktivitetshuset Munkesøen AFLYST

Indbydelse og dagsorden til ny generalforsamling kommer så snart, vi får lov til at mødes igen.

Statistik for 2019
Statistik over medlemsantal fremlagt. 213 medlemmer pr. 31.12.2019
– Kursustilskud for 2019
Der søges om ca. 17.000 kr. hos kommunen

– Hjemmesiden
Hjemmesiden er blevet rigtig fin. – Medlemmerne opfordres til at besøge den tit.
Opslagene tages først af efter begivenheden er afviklet.
Alle opfordres til at komme med oplæg / input.
Nyløbere kan tilmelde sig på hjemmesiden

– Forsikring
Der er oprettet en erhvervsforsikring hos IF med en forsikringssum på 200.000 kr. Med en selvrisiko på 8.000 kr.

– Opfølgning på 3 julearrangementer
Lidt uheldigt at der var 3 arrangementer i samme uge.
Der skal meldes ud i god tid, hvornår man planlægger at “jule”.

– Årets kontingent opkrævning
Opkrævningen har været lidt besværligt for nogen, Anette har hjulpet enkelte.
Der er p.t. 170 medlemmer: 40 løbere, 60 fitness, 70 både løb og fitness.

– Fitness
Fitnessafdelingen går godt med ca. 70 deltagere om tirsdagen og ca. det halve om torsdagen, hvor der bl.a. benyttes TRX-udstyr, som folk har taget godt imod.
Der var et par aflysninger i januar. Dog var fitnessen kun aflyst i hallen, men flyttet op på scenen d. 23.01, men d. 30.01 var der pga. messeforberedelser lukket. Derfor opfordredes gymnasterne til at komme i Munkesøen den 30. (kl. 18-19) og gå en tur – 4 deltog.
Torsdag d. 20.02. var der igen aflyst, og 4 personer travede en tur.
Al indendørs træning blev aflyst fra og med 12/3. – hvorefter indoor fitness stoppede lidt brat
Tak for en rigtig god indendørssæson til både udøvere og vores dygtige trænere.
– men vi håber at rigtig mange har lyst til at komme i Munkesøen, når vi igen kan mødes til outdoor fitness.
Hjulene på det ene stativ til håndvægtene er ødelagt. Firmaet Aktiv sport er kontaktet og har sponseret nye hjul.

– Der er ønsker om at få flere fitnessfolk i bestyrelsen – Vi opfordrer ;o)

– Løbetræningen er med en trofast flok ca 40 personer både mandag og torsdag.

– Nyløberholdet startede 17. februar med 12 løbere, som lige var kommet godt i gang – som et hold – , og der opfordres nu til at de selv fortsætter deres træning – ligesom alle andre opfordres til at holde formen ved lige – enten ved løb, traveture eller fitness i naturen.

– Klubarrangement om ”Sund livsstil”
Tirsdag den 18. februar 2020 startede aftenen med en god gang Fitness ledet af Gretha. Efter et hurtigt bad mødtes 62 medlemmer i Kalundborghallens mødelokale. For at høre et foredrag om “Sund Livsstil – hvad er det?” – Mad, motion og sejlivede sundheds myter. For at det skulle være helt rigtigt, startede vi med en pastasalat m. brød og noget at drikke til inden foredraget.
Det var Cecillie Skov Larsen, ernærings- og idrætsunderviser på Ubberup Højskole som kom og sætte os ind i SØVN – MAD – Motion.
Hun gjorde det på en meget inspirerende, sjov og ikke belærende måde. Bestyrelsen takker alle medlemmer som støttede op om arrangementet, for en god aften.

– Ønsker om at lave en maledag (klublokalerne trænger til en opfriskning). Der søges om maling hos Flugger. Pia og Dorthe samt andre “malere” har frie hænder. Dorthe foreslog en ny opslagstavle, hvor der også kan skrives på.

– Forslag om en tygge/hygge/lytte-aften med foredrag af evt.:
“Træning der tæller” med Marina Ågaard
“Spirevippen” fra Rigtige Mænd
– Forslag til gæsteinstruktører. Evt. Signe Nyby fra DGI

– I samarbejde med DGI skulle klubben stå for et skole-crossløb for 6.-7.-8. klasserne i kommunen. Aflyst/flyttes

– Vores Løb 2020. Priser; distancer, dato –
Der kommer nærmere besked, hvis løbene aflyses
Tømmerupløbet 11/4. (ingen udgift for klubben, men Jimmy sponserer frugt til vores løb samt fitness).
* Røsnæsløbet 8/5, 7 – 16 – 21 km. (½ maraton)
Stafet for livet 16-17/5. (ingen udgift/indtægt til klubben, medlemmerne opfordres til at deltage – reklame for KIF)
Klovneløbet 13/6. (ingen udgift/indtægt til klubben – reklame for KIF)
* Møllebakkeløbet 23/7. (ingen eftertilmeldingsgebyr for børn, kun for voksne)
Margueritløbet 20/9.
* Symbioseløbet 27/9., 3 – 7 -14 – 21 km. (½ maraton)
Diabetesløbet 14/11., (indtægt fra Novo)
Julemærkemarchen 6/12. ( ingen udgift/indtægt til klubben – reklame for KIF)
Løb mrk. med * er KIF-løb.

Med ønsket om at se jer alle snarest muligt til træning sendes de bedste ønsker for et godt forår.

Pva. Bestyrelsen/ Rita