KALIF’ens nyhedsbrev juli 2020

Kære medlemmer

En sommerhilsen med lidt opsamling og lidt nyt.
Årets generalforsamling måtte som bekendt desværre aflyses / flyttes.
Men 12./8. mødes vi i Kalundborghallen til generalforsamlingen.
Flyttet fra Aktivitetscentret til hallen pga. corona – bedre plads.
Husk tilmelding til spisning.
Mød talstærkt op – og støt op om vores forening.

Vi kommer

Alle aktiviteter blev desværre lukket ned d. 12./3. pga. corona.
Men 11./5. startede vi så småt op igen – med fitness om mandagen og løb tirsdag og torsdag.
Dejligt at komme i gang – selvom det var i små grupper på max 10.

Løbetræningen havde forskellige startsteder i Munkesøen – vandrerhjemmet – ruinparken, hvor der blev løbet i mindre grupper.
Her opstod turholdet, som arrangerede ture ud i naturen.
Heldigvis blev der d. 8./6. åbnet op for grupper på op til 50 personer – dette gjorde, at der igen kunne løbes fra klubhuset – dejligt at kunne være flere sammen – og efter et par uger incl. Forplejning og hygge efter træningen.

Nyløberne som startede lige før coronanedlukket gennemførte i flot stil med hjemmetræning, hvor Mette på Messenger sørgede for træningen inden de kunne mødes i klubben til de sidste træninger. Den 6./6. var der fælles afslutning på forløbet, hvor flere af klubbens ”gamle” løbere løb med.
Derpå Mettes lækre kage til alle.
D.11./8. Er der opstart af endnu et nyt hold nyløbere. Se opslag på hjemmesiden.

Madpakkeløb er igen startet.
2./7. afholdtes ”New York maraton” ved Pia, Gretha, Dorthe, Max, Britt, Henrik, Anne og Jim – et løb (hvor gåholdet også deltog) med stor succes og opfindsomhed.
Bagefter grillede formanden og Mette pølser til alle – stor tak for en dejlig dag.
Næste madpakkeløb er 4./8. med Per som arrangør– nærmere herom.
Også i starten af oktober arrangeres madpakkeløb og 5./11. afholder Klaus Jørgen og Per natløb.

Fællestur til Nekselø. Søndag d. 9. august arrangerer Pia Svanberg og Bodil Riise en tur til Nekselø for alle medlemmer, som vil med over og løbe / trave rundt. Se opslag på hjemmesiden.

Gratis prøvetime d. 25./7. i CrossFit Kalundborg & Yogastudio for KIF`s medlemmer.
Se opslag på hjemmesiden.

Løb – aflyste:
11/4. – Tømmerupløbet
8/5. – Røsnæsløbet
16-17/5. -Stafet for livet
13/6. – Klovneløbet
23/7. – Møllebakken rundt

Løb – planlagte:
20/9. – Margueritløbet
27/9. – Symbioseløbet
14/11. – Diabetesløbet
Der kommer opslag på hjemmesiden om de forskellige løb.

Gåholdet er kommet i gang –  tirsdag og torsdag kl. 17:30 til ca 19:00.
Der har været  fra 2 til 9  deltagere, så her er plads til flere gængere. Der bliver gået i samlet flok, men med mulighed for at  stikke af – og vende om. Vi går mellem 5 og 6 km.

Outdoor fitness startede op med små hold med 9 personer + instruktør. Da der kom flere end vi har instruktører til, måtte vi også have et ”turhold”, som gik en tur med indlagte øvelser.
Så det var dejligt at vi d. 8./6. endelig kunne samles alle på Munkesø Stadion.
Der var afslutning på forårssæsonen d. 22./6., hvor der efter en god gang motion blev serveret portionsanrettede salater, samt spist lækre kager.
3./8. er der opstart på sidste afdeling af outdoor fitness, hvor vi håber, at der er rigtig mange som trænger  til at få rørt sig. Sidste gang ude bliver mandag d. 28./9.

Indoor fitness starter 6./10. med de samme tider og samme instruktører som sidste år.
Dvs. tirsdag kl. 17:00 – 18:00 med Gretha og Gitte og torsdag kl. 18:00 – 19:30 med Mette.
Til den nye sæson har vi fået et tilskud fra Kalundborg kommune til at købe nye måtter.
Det bliver sådan, at hver person får sin egen måtte – som skal tages med hjem. Dette gør, at man kun sveder på sin egen måtte, og evt. coronavirus bliver ikke overført gennem måtter.
Der kommer nærmere om det praktiske sidst i september, hvor man afhenter sin måtte / skriver under på lån af måtten så længe man er medlem.
Dejligt at så mange medlemmer er tilbage efter coronanedlukket.

Mange hilsener Bestyrelsen / Rita