Symbioseløbet 2024 for 10. gang

Årets Symbioseløb sprængte alle forventninger mht. deltagerantal. I alt havde 281 personer meldt sig som deltagere på èn af de 4 distancer (2,5 km, 5 km, 10,6 km og halvmaraton) og 252 gennemførte. Nogle løb, andre gik og nogle blev kørt i babyjogger eller barnevogn. En enkelt kørte selv i en kørestol! Det var første gang, at det skete, men måske ikke den sidste. I år var det også første gang, at nogle medbragte en hund, hvilket foregik helt uden problemer, da der var fuldstændigt styr på dem.
I år levede løbet for alvor op til at være et familieløb for alle generationer og forskellige ønsker.
Den yngste var blot 3 måneder, den ældste var tæt på 80 år og alle så ud til at nyde dagen. Især de mange mindreårige børn gav liv til løbet, hvilket vi alle kan glædes over.

Løbet har fra starten i 2014 været et motionsløb for alle, med streg under motion, og der har ikke været lagt op til konkurrence ved at præmiere de hurtigste. I stedet har vi hele vejen igennem løbets levetid haft lodtrækningspræmier, hvilket jo giver alle deltagere en lige stor chance for at vinde.
Præmierne har alle årene været sponsoreret af mange forskellige forretninger o.l. i Kalundborg.
Dem skylder vi en stor tak. 😊 Se listen over sponsorer et andet sted på hjemmesiden.
Vi oplevede dog, også i år, at nogle glemte at afhente deres præmie. Måske skal det gøres mere tydeligt, at der er mange præmier, og at deltagerne selv skal henvende sig for at få dem udleveret?
Da det var 10. gang i år, fejrede vi det bl.a. med et lotteri, hvor alle interesserede kunne deltage og trække lod om et gratis medlemskab af klubben frem til 1. jan 2025. Her var der 5 personer, der vandt et medlemskab og flere, der vandt et kontingent til halv pris. Vi ser frem til at møde de nye medlemmer, og håber, at de får lyst til at være en del af vores fællesskab fremover.
På mållinjen fik alle udleveret en medalje og vi tilbød i år 3 forskellige. Det var rørende at se især børnenes glade ansigter, når de fik en medalje om halsen.

Igen i år var der rift om den gratis kage, kaffe og the, så nogle oplevede lidt ventetid, men det blev taget med godt humør, ligesom opvarmningen, der altid er et hit, når Gretha styrer seancen.
Der var 2 deltagere, der havde fødselsdag på selve dagen, hvilket blev fejret med en lykønskning og i det ene tilfælde en præmie, da personen var én af de heldige vindere.
Afviklingen gik planmæssigt og stort set uden problemer bortset fra et enkelt bistik, som vores 2 samaritter behandlede. Nogle løb forkert på en af ruterne, og det er vi kede af, men vi må finde en løsning, så det ikke sker igen ved næste års Symbioseløb. Takket være vores store stab af hjælpere blev alt det praktiske ordnet smidigt. Uden alle disse hænder kunne et løb, som dette slet ikke lade sig gøre. Stor tak til alle hjælpere 😊
Symbioseløbet 24 var velsignet med et fantastisk smukt og lunt efterårsvejr, der førte til, at mange slog sig ned i parken og hyggede sig med medbragt mad o.l.
Vi håber, at alle deltagere har fået en god oplevelse ved at deltage og er blevet motiveret til fortsat at dyrke motion på den ene eller anden måde og meget gerne i Kalundborg Idrætsforening😊
Sæt kryds i kalenderen udfor den sidste søndag i september 2025, og glæd dig til næste Symbioseløb.
Diplom kan udskrives via dette link

Sponsoroversigt-Lodtraekningspraemier-2024.pdf

×

*I Kalundborg Symbiose samarbejder byens største industrivirksomheder på tværs af sektorer og deler overskuddet af energi, vand og materialer med hinanden, så det ikke går til spilde. Det første projekt er startet tilbage i 1961.
*Lerchenborg Gods er en herregård der er beliggende lige syd for Kalundborg by. Lerchenborg er stamhuset for den danske lensgrevelige slægt Lerche-Lerchenborg og blev opført i 1743-53 af general Christian Lerche. Parken omkring Lerchenborg er en barokhave.