KIF Logo

KALIF’ens nyhedsbrev april 2016

Kære medlem

Bestyrelsen har besluttet at indføre et nyhedsbrev, der skal udsendes efter hvert bestyrelsesmøde, så medlemmerne bedre kan følge med i hvad der foregår i klubben.

Dette er vores generalprøve, så det kan godt være, at det ikke er helt perfekt, men vi regner med at finde frem til en fornuftig form hen ad vejen.

Hvis du har nogle gode råd til bestyrelsen, kritik af forhold i foreningen eller gode idéer til nye tiltag, tager vi imod med kyshånd. Vi håber, at du til gengæld husker, at fortælle om alle de positive sider til venner og bekendte J

Billeder, navne, mailadresser og telefonnumre på bestyrelsesmedlemmerne er nu opdateret og lagt ind på hjemmesiden. http://www.kalundborg-if.dk/bestyrelsen

Træning

Klubben mangler løbetrænere. Bestyrelsen vil derfor gerne opfordre alle de medlemmer, der går rundt og har lyst til at udfordre sig selv på dette område, om at henvende sig til Klaus Jørgen Nielsen, der er trænerkoordinator.
Vi havde besøg af gæstetræner Ole Harbæk i torsdag, hvor mere end 50 medlemmer fik glæde af hans intensive træning. Han er inviteret til at komme igen i maj og juni, så alle der savner lidt ny inspiration kan allerede nu glæde sig til gensynet.

Outdoor fitnessholdet er kommet godt fra start. Der har været mere end 30 deltagere hver gang, hvilket er ca. 50% flere end sidste år. Vi glæder os over denne fremgang.

Når man er træner, leder eller bestyrelsesmedlem i en forening, der har at gøre med unge under 15 år, skal der indhentes børneattester fra politiet. Skønt vi ikke har så mange deltagere i den aldersgruppe, er vi nu i gang med at få attesterne på plads.

Sunde snacks og saftevand

Som supplement til de kontante donationer, mange medlemmer giver til indkøb af frugt, grønt og saft, vil vi indføre mobilepay, da mange ikke har kontanter på sig længere og vi stadigvæk gerne vil modtage lidt håndører til indkøbene.

Hjertestartere

Mange har lagt mærke til, at der hænger hjertestartere i Munkesøen og i Kalundborg hallen. Hvis man ikke har bemærket, hvor disse hænger, er det en god idé at finde ud af det. En hel del medlemmer har i løbet af vinteren prøvet at bruge en hjertestarter, hvilket vi er meget glade for. Vi takker for Torbens kyndige instruktion.

Madpakkeløb

Bestyrelsen har besluttet at årets madpakkeløb kommer til at ligge på flg. datoer: d. 3. maj, d. 14. juni, d. 9. aug. og d. 8. sept. – og der er fundet folk til at arrangere de 4 løb.

Vores løb

Vi afholder Røsnæsløbet på fredag d. 22. april og forberedelserne er godt i gang. John Oehlenschlaeger er teamleder igen i år. Han efterlyser nogle flere hjælpere og meget gerne også nogle sponsorer, der vil donere en præmie eller to. Hjælpere kan melde sig via hjemmesiden http://www.kalundborg-if.dk/tilmeld-dig-som-hjaelper-til-rosnaes-lobet-den-22-april-2016.html

I bestyrelsen har vi drøftet om man evt. kunne supplere de eksisterende distancer med en hel og en halv maratondistance. Der er dog ikke taget nogen beslutning endnu, men vi er åbne for menings-tilkendegivelser.

For vores nyløbere er Røsnæsløbet deres afslutningsløb efter begyndertræningens 11 hårde uger. Giv dem en hånd, når de kommer i mål efter deres 5 km løb J

Som et nyt tiltag har vi sagt ja til at arrangere et løb for Soroptimisterne, der i år vil støtte De danske hospitalsklovne. Løbet finder sted d. 18. juni og man kan allerede nu tilmelde sig. Klovneløbet er et velgørenhedsløb uden tidtagning, chips o.l. Der tilbydes en flad 3km rute, der kan gennemføres med klapvogn o.l. samt en bakket 6km rute, der kræver en vis fysisk form. Mette Gildberg er teamleder for dette løb og Britta Nielsen er initiativtager til samarbejdet. http://www.kalundborg-if.dk/klovnelobet-d-18-juni-2016.html

Kalundborg IF, giver en hånd med ved et Novo-arrangement d. 2. juni: Novo summergames. Det er kun for ansatte på Novo, men klubben tjener lidt på at hjælpe og det er vi taknemmelige for. Kurt Rasmussen , Poul Anker Nielsen og Gretha Andersen er klubbens repræsentanter i denne sammenhæng.

I uge 30 (torsdag d. 28. juli) afholder vi løbet: Møllebakken rundt. Poul Anker Nielsen er teamleder for dette løb, så man kan henvende sig til ham, hvis man har gode idéer eller vil tilbyde sin hjælp.

Novo afholder igen i år, deres SiteKArun løb, der normalt afvikles i august. Kalundborg IF står for selve den praktiske del af løbet, medens Novo sørger for tilmeldinger og superlækker mad til alle hjælperne. Det er sædvanligvis nogle af klubbens Novo-ansatte, der er teamledere på dette løb. Der kommer flere oplysninger, når vi nærmer os og der skal findes hjælpere.

Symbiosisløbet afvikles hvert år på den sidste søndag i september og i år er det d. 25. 9. Vi kan med stor glæde oplyse at vores hovedsponsor: Kalundborg Symbiosis, igen har valgt at donere et pænt beløb, så dermed er vi nogenlunde sikret, at det løber rundt. Vi har ambitioner om at finpudse, nytænke og udvikle løbet, så det bliver endnu bedre end sidste år. Den endelige arbejdsgruppe bag løbet er endnu ikke sammensat, men indtil videre er Mette F. Bruun bestyrelsens kontaktperson. Løbet blev i øvrigt certificeret sidste år af DAF (Dansk Atletik Forbund) til at være et bronzeløb, hvilket er et dejligt blåt stempel, som vi alle bør være stolte over.

Længere ud i fremtiden, skal vi i gang med årets Diabetesløb (WDD-løbet), som vi arrangerer for Novo. Der kommer mere info om det senere på året.

Løbetræningen

Der arbejdes i øjeblikket på en mindre justering af rammerne for begynderholdet og hold 1, så springet fra nyløber til løber på et ordinært hold ikke bliver så stort. Tankerne er at begyndertræningen forlænges op til ½ år så deltagerne kan nå at komme i form til at kunne løbe mindst 5 km uden vanskeligheder. De øvrige hold fortsætter med de samme rammer som hidtil.

For et par uger siden startede et ekstra begynderhold, der består af kommunalt ansatte. Vi håber at I og alle andre nyløbere samt nye i klubben falder godt til og får glæde af medlemskabet J

Veteranatletik

Kalundborg IF har tidligere været kendt for at være en klub med mange dygtige atletikudøvere. Der har ligeledes været tradition for, at veteranatleter dvs. medlemmer over 30 år, tog til div. stævner og i mange tilfælde høstede landsmesterskaber og danske mesterskaber. Den udvikling gik næsten i stå for nogle år siden, men vi vil gerne prøve at puste liv i den igen. Planen er derfor, at vi stiler imod at deltage i Øst-banemesterskaberne i Holbæk d. 25. juni, med så mange deltagere, som vi kan skrabe sammen. Inden denne dato vil vi arrangere nogle træningssamlinger et par gange lørdag formiddag. Der er ikke meldt andet ud end datoen fra Fremad Holbæk, men vi regner med, at man kan stille op i alle traditionelle atletikdiscipliner. Hvis du er interesseret i at deltage skal du henvende dig til enten Daniel Døj eller Mette F. Bruun.

Klubtøj

Der er bestilt en stor portion klubtøj i forskellige størrelser, så nu venter vi bare på at det ankommer. Hvis du vil se og føle på tøjet, kan du gøre det i klublokalet. Vi har ikke bestilt den vindtætte vest, da den er forholdsvis dyr, men så snart vi har ca. 30 på bestillingslisten sender vi den af sted. Listen hænger i klublokalet. Prisen på tøjet er:  ét stk singlet eller T-shirt er: 250 kr,                                  ét stk tights (korte eller ¾) er: 300 kr                                et sæt (overdel + underdel) er: 500 kr                                en vest er: 400 kr

Kvindeløb

I år bryder vi vanen og tager med til Feminas kvindeløb i Slagelse d. 7. juni i stedet for at deltage i Alt for Damernes kvindeløb i København. Læs mere om løbet her, tilmeld dig og hold ører og øjne åbne mht. arrangementet.  http://www.kalundborg-if.dk/alt-for-damerne-2016.html

Tilmelding til Cph.halfmaraton d. 18. sept.

Hold øje med hjemmesiden. Der kommer snart et link, som man kan bruge. Der vil igen blive arrangeret en bustur til løbet, samt sørget for mad og drikkelse.

Sundhed i bevægelse d. 2-4.sept

Kalundborg kommune arrangerer nogle sundhedsdage i sept. og vi har sagt ja til at stå for et løbearrangement, som vi har aftalt at gennemføre sammen med 5Tårns motion. Vi ser frem til samarbejdet og håber på opbakning fra medlemmerne.

 

Med venlig løbehilsen Kalundborg IF`s bestyrelse

 

X